Faillissement Direct Pay Services

LawNed • 23 juli 2023

Faillissement Direct Pay Services

17 augustus 2023
Slachtoffers van de ondergang van DPS lopen het risico dat hun schuld-notering eindeloos lang zal voortbestaan bij het BKR nu de curator een lege boedel heeft aangetroffen en een achterstallige administratie.

Er zijn tevens signalen dat de curator nog geen haast cq stappen lijkt te ondernemen die voor de gedupeerden eventueel meer zekerheid en zicht op een oplossing geeft,


Vermogensmonitor komt consumenten met een schuld aan DPS tegemoet met een initiatief dat voor hen meer inzicht in hun situatie moet opleveren en moet leiden naar een 'normale schuld'-positie eventueel aangevuld met vermindering van schuld en correctie van registratie bij het BKR.


Er wordt NIET uitgesloten dat voor diverse consumenten er geen schuld meer is of deze volledig zal worden geschrapt.


We zijn er zeker van dat we voor 100% medewerking zullen krijgen van het BKR daar deze ook de huidige situatie onaanvaardbaar vindt.


De eerste contacten met de curator en de Rabo Bank duiden niet op veel medewerking.

Wordt vervolgd....



door duda-wsm 3 november 2025
Wanneer u geen professionele start maakt in uw klaagschrift dan is het vervolg meestal teleurstellend. Dit is absoluut het geval bij klachtprocessen die voor het Kifid worden gevoerd. Wat is namelijk het geval? Het Kifid behandelt alleen geschillen die eerst (periode van 12 maanden daarvoor) als klacht zijn behandeld door de beklaagde instelling. Wanneer de eiser de zaak bij het Kifid indient dan wordt gevraagd om de oorspronkelijk klacht (met eis; " Wat wilt u precies?") inclusief reactie van de beklaagde (verzekeraar/bank etc.). Het Kifid behandelt alleen de klacht die eerder zijn behandeld en geformuleerd. Een selcht geformuleerde klacht zonder redelijke onderbouwing wordt dus ook door het Kifid gezien en getoetst. Er is geen mogelijkheid om de klacht te wijzigen. Dat geldt ook voor de daadwerkelijk eis. Vooral als deze is uitgedrukt in een compensatie in Euro's. De eis mag worden verlaagd, maar verhogen is doorgaans, niet mogelijk. Dus een slecht geformuleerde klacht met een te laag eis leidt ongetwijfeld tot een teleurstellende conclusie van het Kifid. DUS: Een Kifid-procedure begint niet bij het Kifid zelf — maar bij uw eerste klacht aan de bank, verzekeraar etc. Wat u daar schrijft, bepaalt in belangrijke mate hoe het Kifid uw zaak later beoordeelt! Daarom is een professionele start cruciaal.
28 juli 2025
Feedback uit een jaar KiFiD-uitspraken