Het kifid is een soort rechtbank/tribunaal. Het kifid kan u daarom uitsluitend
informeren over hoe zij werkt en hoe de procedure functioneert. Het kifid moet inhoudelijk neutraal blijven en kan u dus
niet
inhoudelijk adviseren over uw kwestie. U kunt geen echte hulp van het kifid verwachten!
Hoe dien je een klacht in bij het Kifid?
Stap 1: realiseer wat de verschillende partijen voor functie hebben.
LawNed is een commercieel juridisch adviesbureau en adviseert wel en procedeert eventueel wanneer die nodig is en erom gevraagd wordt.
Stap 2: bestel de gratis E-Paper. Het is een basis stuk waarmee u vervolgens weet wat u verder kunt verwachten en kan ondernemen. Dat hang namelijk af van de situatie. Het is NIET mogelijk om direct een klacht in te dienen bij het Kifid. Er zijn voorwaarden (reglement kifid) en soms is het ook niet verstandig. U kunt mogelijk uw voornemen uitruilen voor een deal met de beklaagde partij (financiële instelling).
Meer weten over klagen en claimen over financiële-diensten en - producten bij het Kifid? U kunt hier gratis onze E-Paper bestellen.
Na het lezen van onze E-Paper weet u wat de volgende stap moet zijn. En mogelijk heeft u behoefte aan advies (15 min telefonisch of via Teams ) of meer informatie via het uitgebreide E-Book "Hoe claim ik bij het Kifid?"
(Paul van Straaten)