LawNed treedt namens u op bij het Kifid
Het Kifid is het deskundige en toegankelijke klachtenloket voor mensen met een klacht over een financieel product of dienst van bank, verzekeraar, tussenpersoon, vermogensbeheerder of andere financiële dienstverlener. Het Kifid is feitelijk een tribunaal en een alternatief voor de rechter.
Alhoewel het Kifid een laagdrempelig tribunaal is, blijkt het in de praktijk toch erg moeilijk om er zonder juridische bijstand, succes te boeken. De tegenstanders zijn tenslotte veelal zeer ervaren in het procesvoeren en hebben diepe zakken.
Maar,
LawNed is zeer ervaren in het procesvoeren bij het Kifid en biedt de mogelijkheid van procesvoering. Wij treden dan namens u op en gaan dus ook mee naar de zitting of onderhandeling(en).
Dat is op commerciële basis. Dat bekent dat LawNed betaald wil worden voor haar hulp/advies of begeleiding.
Er zijn diverse vergoedingsvormen zoals op basis van succes en zelfs
no-cure-no-pay. In sommige gevallen rekenen we een starttarief waarvan de hoogte bepaald wordt door de aard van de zaak. Soms kunnen wij zelfs succes garanderen!*
Als u uw zaak wilt laten beoordelen of wij u kunnen vertegenwoordigen, vul dan dit formulier in.
Specialist in beleggingszaken
In beleggingszaken is LawNed dé absolute specialist en kunnen wij de duurste advocatenkantoren aan.
In de periode 1988-2001 werd de oprichter van LawNed zelfs ingehuurd door diverse advocaten. Nu er een eigen praktijk is kan dat natuurlijk niet meer.
Onze kennis maakt dat we feitelijk vooraf al goed kunnen inschatten of de zaak haalbaar is. Als we 100% geloven in uw zaak dan kunnen we ook op 99% no-cure-no-pay basis werken....

* Het komt regelmatig voor dat onze cliënt wordt afgekocht en de zaak wordt teruggetrokken bij het Kifid. Dat is om te voorkomen dat er een uitspraak volgt (veroordeling van financiële instelling) en die dan als jurisprudentie (voorbeeld; vergelijk) voor andere gaat dienen. Wij kennen die zaken, die feitelijk 'geheim' blijven. Daar zitten soms echt verrassingen tussen. Wellicht heeft u wel zo een zaak?!
Statistieken Kifid 2024
In 2024 heeft de Geschillencommissie 3312 claims behandeld; daarvan zijn er 456 ingetrokken door de eiser.
Wanneer naar succes of gedeeltelijk succes wordt gekeken dan is de verhouding tussen consument en financiële instelling 210 staat tot 891. Dus de eisers halen in 210 van de gevallen (gedeeltelijk) hun gelijk! 210 van (3312-456) = 7,4%!
Er zijn een reeks reden voor te geven, maar de belangrijkste is wel dat slechts 5 tot 10% (zeg 7,5%, afhankelijk van de omvang van de claim) gebruik maakt van juridische hulp van specialisten!
Is dat toeval die 7% en die 7,5%? Tuurlijk niet.
Het Kifid is laag drempelig, maar het is wel een arena waar de tegenstanders veelal professioneel zijn.
"Er is niets beters dan een professionele tegenstander met goed gevulde zakken: ze begrijpen de claim en kunnen het ook betalen"
(Paul van Straaten)