Zelfdiagnose: waar bevindt u zich in het klachtproces?
Voordat wij u goed kunnen helpen, is het belangrijk om te weten in welke fase van het klachtproces u zich bevindt.
Misschien bent u al een tijd in discussie met uw bank, verzekeraar of tussenpersoon — maar het kan ook zijn dat u nog niet officieel een klacht hebt ingediend.
Onderstaande stappen helpen u bepalen waar u nu staat en wat de volgende stap kan zijn.
🟩 Fase 1 – Uw verzoek of claim is afgewezen
U hebt een verzoek of schadeclaim ingediend, maar de bank of verzekeraar weigert te handelen (betalen). U wilt bezwaar maken.
🟧 Fase 2 – Uw bezwaar is afgewezen
De financiële instelling heeft uw bezwaar behandeld, maar blijft bij haar standpunt.
U overweegt nu om een officiële klacht in te dienen bij de interne klachtenafdeling.
U wilt een klacht indienen bij uw bank, verzekeraar of tussenpersoon e.d.
🟥 Fase 3 – Uw klacht is afgewezen.
De financiële instelling heeft uw klacht beoordeeld, maar wijst deze af of neemt geen verdere actie.
Het interne traject (de interne klachtenprocedure) is hiermee afgesloten – u kunt nu een onafhankelijke beoordeling vragen aan het Kifid.
U wilt uw zaak laten beoordelen door het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid). LawNed is gespecialiseerd in Kifid-procedures en weet hoe u uw dossier overtuigend onderbouwt.
🟥🟥 Fase 4: Uw zaak loopt inmiddels bij het Kifid en u wilt bijstand.
Wanneer u geen professionele start maakt dan is het vervolg meestal teleurstellend. In sommige gevallen kunnen we de zaak nog een positieve wending geven.
🟩Fase 1
Beschijf wat er gebeurt is en wij kunnen voor u een bezwaarbrief opstellen. Kosten tussen de €25,- en €45,-.
Stuur naar info@lawned.nl
U krijgt vooraf de indicatie van prijs en haalbaarheid.
🟧Fase 2
U wilt een klacht indienen bij de financiele instelling. Stuur alles correcpondentie aan ons op en wij geven u vooraf een haalbaarheidsindicatie en een prijs voor het opstellen voor een professionele klacht waarmee u later ook de zaak kunt vervolgen bij het Kifid.
Eventueel is uw zaak geschikt voor een vorm van no-cure-no-pay.
🟥Fase 3
U wilt uw geschil indienen bij het Kifid.
Stuur alle relevante correcpondentie aan ons op en wij geven u vooraf een haalbaarheidsindicatie en een prijs voor indienen van de zaak bij het Kifid.
Eventueel is uw zaak geschikt voor een vorm van no-cure-no-pay.
🟥🟥Fase 4
Bel ons: 070 21 70 404
"Er is niets beters dan een professionele tegenstander met goed gevulde zakken: ze begrijpen de claim en kunnen het ook betalen"
(Paul van Straaten)
